Υπέρ των Αλβανών

Των μεταναστών στην Ελλάδα εννοώ, για τους άλλους δεν κόβω το χέρι μου.

[Βέβαια η απόδοση συλλήβδην σε μια εθνική ομάδα θετικών ιδιοτήτων είναι εξίσου στερεοτυπική, ισοπεδωτική και εν τέλει ρατσιστική με την αντίθετη: “οι Αλβανοί βιάζουν τις κόρες μας”. Κανείς δεν ενοχλείται όμως επαινούμενος!]

Δεν χρειάζεται δα να υιοθετήσουμε ακρότητες περί Πελασγών ή σαν κι αυτές εδώ. Οι Αλβανοί είναι ούτως ή άλλως ξαδέρφια μας. Μιλάνε μια ανάδελφον ινδοευρωπαϊκή γλώσσα, σαν ένα άλλο λαό που ξέρω εδώ γύρω. Είμαστε γείτονες χίλια χρόνια τώρα (ή και πεντέξι χιλιάδες, εξαρτάται ποιον ρωτάς) και ποτέ δεν έχουμε πολεμήσει ο ένας τον άλλο σταλήθεια.

Αυτοκρατορικό πορφυρούν; Δικέφαλος αετός; Κάτι μου θυμίζουν αυτά.

Μοιραζόμαστε τόσα πολλά και σπουδαία: την Ήπειρο, τον Σκεντέρμπεη, το Σούλι, τους Βορειοηπειρώτες, τους Αρβανίτες. Μετά τον Β΄ Αλβανικό Εποικισμό των δεκαετιών 1990 και 2000 είδαμε με άλλο μάτι επώνυμα όπως Γκόγκας, Πρίφτης, Γκίκας, Κούρτης. Και Νίνης.

Υπάρχουν μερικές ιστορικές λεπτομέρειες που πρέπει να συζητήσουμε βέβαια.

Τα δύο τρίτα λοιπόν των μεταναστών στην Ελλάδα είναι Αλβανοί. Και ευτυχώς που είναι Αλβανοί. Γιατί οι Αλβανοί μάς μοιάζουν.

Μας μοιάζουν φυσιογνωμικά. Μπορεί να ακούγωνται πού και πού λέξεις όπως “αλβανόφατσα” ή “κοκκινομούρηδες”, αλλά θα προξενούσε πραγματικά ακράτητο γέλωτα σε ένα Μαλαισιανό ή σε ένα Κοσταρικανό ο ισχυρισμός ότι Έλληνες και Αλβανοί διαφέρουν στην εμφάνιση. Η εξωτερική ομοιότητα, το γεγονός ότι ένας μετανάστης δεν ανήκει σε μια ευδιάκριτη μειονότητα, προστατεύει από την έμφοβη επιθετικότητα των ιθαγενών και διευκολύνει την κοινωνική επαφή, τους μικτούς γάμους, την ενσωμάτωση.

Μας μοιάζουν πολιτιστικά. Και δεν εννοώ μόνο το κοινό βαλκανικό πολιτιστικό υπόστρωμα:

Μας κλέψανε την φουστανέλλα! Και τα κλαρίνα!

Υπάρχουν και πράγματα στα οποία έχουμε διαφορές:

Οι Αλβανοί δεν γνωρίζουν θρησκευτικό φανατισμό. Δεν προβληματίζονται για τους μικτούς γάμους. Πολλοί βαφτίστηκαν, θέλοντας και μη, την ανάγκη φιλοτιμίαν ποιούμενοι: Ο Ιλίρ έγινε Ηλίας, ο Ντρίτσιμ Τζίμης, η Μπρονίλντα Όλγα, ακόμη και ένας Σκέλτσιμ έγινε Γιώργος. Μπορούμε να μάθουμε πολλά για την ανεκτικότητα από αυτούς.

Οι Αλβανοί δουλεύουν. Και δουλεύουν σκληρά. Πριν την παρούσα ύφεση και για είκοσι χρόνια το “Αλβανός άνεργος” ήταν το συντομώτερο ανέκδοτο. Οι Αλβανοί έχτισαν τα έργα του Αθήνα 2004, ζωντάνεψαν τα χωριά μας, δούλεψαν μαύρα και λαθραία στην οικοδομή.

Και σιγά σιγά εκδιπλώνουν τα ταλέντα τους:

Οι Αλβανοί μαθαίνουν ελληνικά εύκολα και γρήγορα. Πραγματικά μου έχει κάνει μεγάλη εντύπωση αυτό το σημείο: όλο και πιο συχνά ακούω φράσεις του τύπου “ούτε που το κατάλαβα ότι ήταν Αλβανός, μέχρι που μου είπε πώς τον λένε”. Για πρώτη φορά τόσοι πολλοί άνθρωποι μιας γειτονικής χώρας, εκατοντάδες χιλιάδες, μαθαίνουν, κατέχουν και χρησιμοποιούν την ελληνική. Κάποιοι από αυτούς θα μας αγαπάνε κιόλας, δεν μπορεί!

Τα παιδιά τους πάνε στα σχολεία μας, είναι ήδη φοιτητές και δεν ξεχωρίζουν από τα άλλα παιδιά. Τα “δικά μας”. Η πρώτη γενιά έφαγε ξύλο στα σύνορα, κοιμήθηκε σε οικοδομές, δούλεψε με τον φόβο του αστυφύλακα, έζησε την προσβολή και την παλιανθρωπιά στο πετσί της. Η δεύτερη προκόπτει στα γράμματα, ένα ΤΕΙ από δω, μια Φιλολογία από κει, χτίζει σιγά σιγά ένα καλύτερο μέλλον.

Οδυσσέας Τσενάι

Φωτογραφία από εδώ.

Υπάρχει βέβαια και η σκοτεινή όψη: τα χασίσια (πολλά χασίσια!), η μαστροπεία (πολλή μαστροπεία!), τα καλάσνικα, οι ένοπλες ληστείες. Υπομονή.

Αλκέτ Ριζάι

Εμένα ο δικός μου ο προκομμένος που λες βρήκε μια Αλβανέζα. Χαθήκανε οι γυναίκες, πήγε και βρήκε μια Αλβανέζα! Του λέω, εσύ θα την λουστής. Καλή κοπέλα, δεν λέω, και όμορφη. Με την δουλειά της και απ’ όλα. Και είναι από την Αλβανία. Ε, δεν βαριέσαι!

Σήμερα, έχουμε ανάμεσά μας άξιους δημοσιογράφους όπως ο Γκάζι Καπλάνι και ο Νίκος Άγκο ή αθλητές όπως η Μιρέλα Μανιάνι.

Ζουν ανάμεσά μας!

Και είναι από την Αλβανία. Ε, δεν βαριέσαι!

23 thoughts on “Υπέρ των Αλβανών”

  1. Κοίτα τώρα, με τον πρόλογο που έκανες, πώς μπορεί κανείς να σε αντικρούσει χωρίς να φανεί μαλάκας;

    Anyway, δε διαφωνώ ακριβώς με αυτά που γράφεις. Η απογοήτευσή μου με τούς Αλβανούς (έχω πάει εκεί μάλιστα, δεκατία τού ’80), είναι πως είναι τόσο… μαφίες όσο είμαστε και εμείς. Δηλαδή αν γυρίσεις πλάτη, δεν ξέρεις τι κακό θα σέ βρει. Αντίθετα, ας πούμε, με τούς Ινδούς, που χάνεις το πορτοφόλι σου και σε ψάχνουν παντού για να στο επιστρέψουν.

    Κι αυτή ήταν, αν θες, η μεγάλη μου απογοήτευση με τούς μετανάστες στην Ελλάδα, αν και αναμενόμενη. Προσελκύσαμε ανθρώπους που δουλεύουν σκληρά (αυτό χρειαζόμασταν, για να μη σκίσουμε τα καλσόν μας), αλλά δεν κατορθώσαμε να προσελκύσουμε ανθρώπους που κατά τα άλλα ήταν καλύτεροι από εμάς. Να μάθουμε κάτι σαν λαός, βρε αδερφέ.

    Καταλαβαίνω ότι το σχόλιό μου εμπεριέχει δυνατή στερεοτυπική συνιστώσα. Προσπάθησα να το διατυπώσω προσεκτικά, αλλά δεν ήταν εύκολο. Δηλώνω ότι γενικά είμαι υπέρ των στερεοτύπων, αφού είναι αδύνατο να κρατάμε στο κεφάλι μας 8 δις διαφορετικές γνώμες για τα άτομα που γνωρίζουμε, αγαπητέ μου δικηγόρε. Αρκεί βέβαια να αναγνωρίζουμε τα όρια ισχύος των στερεοτύπων αυτών. Kι όπως είπα, το πρόβλημά μου με τούς Αλβανούς δεν είναι πως είναι χειρότεροι από εμάς. Είναι πως δεν είναι καλύτεροι από εμάς.

    Reply
  2. Ωραίο κείμενο με καλές παρατηρήσεις… πρόσφατα, σε συζήτηση με Αλβανό μετανάστη ταξιτζή (τρομερό κοινωνικό βαρόμετρο οι ταρίφες!) παρατήρησα μια διαφορετική αντίληψη για τα προβλήματα της χώρας και σοβαρή ανησυχία και σκέψη για το πως μπορούν να επιλυθούν! Πάντως με χαλάει κάπως το “τα παιδιά τους πάνε στα σχολεία μας”. Ίσως εκφράζεις απλά το γενικό αίσθημα αλλά αυτοί οι διαχωρισμοί είναι, πως να το πούμε, αντιπαραγωγικοί… για να λέμε και την αλήθεια, αυτή την φράση την έχω ακούσει και στην Αμερική αλλά έχει να κάνει με περιστάσεις όπου συγκεκριμένες ομάδες μεταναστών π.χ. Ιρακινοί συγκεντρώνονται σε πόλεις εισόδου στις ΗΠΑ και όπου φυσικά ο αριθμός των παιδιών τους γίνεται αισθητός στις εκάστοτε κοινότητες.

    Ενδιαφέρουσα η υπόθεση του Thrass για την πολιτιστική “ποιότητα” των μεταναστών… κάποιο θεωρητικό paper έγραφε κάποτε ο Σωτήρης πάνω στο θέμα. Μπορεί κανείς να διακρίνει κάποιο τέτοιο effect σε διεθνή δεδομένα μετανάστευσης; Η δική μου υπόθεση θα ήταν πως από όποια κουλτούρα και αν προέρχεσαι, κατά μέσο όρο, θα προσαρμοστείς στην ποιότητα του σύστηματος της χώρας υποδοχής. Αυτή τουλάχιστον την εμπειρία έχω από την Αμερική. Μακάρι να είχε περάσει στους Έλληνες μια διαφορετική προοπτική εργατικότητας.

    Reply
  3. 1. Δεν ξέρω αν του τό ‘χει πει κανείς αλλά αυτός ο Ριζάι είναι φτυστός με τον Κακιχάρα από το Ichi the killer! Ο.ο

    http://www.imdb.com/title/tt0296042/

    2. Βρε για δες τον Οδυσσεύ! Πολύ χάρηκα που το βλέπω καλά το παιδί. Και πώς μεγάλωσε!

    3. Η αλήθεια είναι οτι ανατρέχοντας σε φωτογραφίες μου από τα 15 μου, φαίνομαι σαν αλβανάκι, σε βαθμό που απορώ πώς δεν είχα πέσει ποτέ θύμα ρατσισμού.

    Γενικά έχω παρατηρήσει μια τρελλή ομοιότητα κι εγώ, αλλά κυρίως προς Ήπειρο μεριά που δικαιολογείται. Απ’ την άλλη, εγώ (καλά, ο πατέρας μου) είμαι από ένα χωριό από κάτω απ’ τ’ αυλάκι που το λένε Σούβαρδο, Ελληνικότατο δηλαδής. :rolleyes:

    Reply
  4. Θα ήθελα πραγματικά να διαβάσω ένα άρθρο υπέρ των Αλβανών , έχω και πολλούς τέτοιους φίλους, χωρίς όμως να στρέφεται ρατσιστικά και ισοπεδωτικά κατά των Ελλήνων. Γίνεται;

    Στο κεφάλαιο με τις διαφορές τι εννοείς για τους Έλληνες:
    α) είναι θρησκευτικά φανατισμένοι; Δεν παντρεύονται αλλοδαπές και αλλοδαπούς όταν βρίσκονται στη χώρα τους ή στο εξωτερικό; Ο γάμος γίνεται από τη μία πλευρά;

    β) Δεν δουλεύουν αν βρίσκονται στη χώρα τους ή σε χώρα του εξωτερικού;

    γ) Δεν μαθαίνουν εύκολα και γρήγορα τα Ελληνικά ή κάποια άλλη γλώσσα όταν βρίσκονται μετανάστες στο εξωτερικό;

    δ) Δεν στέλνουν τα παιδιά τους σε Ελληνικό σχολείο ή ξένο, αν βρίσκονται μετανάστες στο εξωτερικό; Δεν μορφώνονται;

    Ίσα ίσα η μόρφωση είναι ένας από τους λόγους που φεύγουν οι δικοί μας για έξω.

    Σε τι διαφέρουμε τότε; γίνε περισσότερο σαφής….

    Reply
    • Teo απο οτι εχω καταλαβει απο το κειμενο μονο τα δυο πρωτα οριζει ως διαφορες.Οσον αφορα τον πρωτο εχει απολυτο δικιο παντως.Η Αλβανια εχει τρια θρησκευματα τα οποια συνυπαρχουν ομαλα.Επισης κρινοντας απο την σκοπια ενος Αρβανιτη και καθως εχω παρα πολλους γνωστους Αλβανους μπορω να το επεκτεινω και να σου πω οτι οι Αλβανοι/Αρβανιτες ειναι πολυθ λιγοτερο φανατικοι οχι μονο αναφορικα με τη θρησκεια αλλα και με οτιδηποτε σχετικα οχι μονο με ανθρωπους απο διαφορα μερη της Ελλαδος αλλα και σχετικα με τους περισσοτερους κατοικους της Ευρωπης.Επισης ειμαστε περισοτερο προθυμοι να κοιταξουμε το ατομο χωρις ταμπελες αλλα και περισσοτερο προθυμοι να δειξουμε δικαιοσυνη αν απεναντι μας βρισκεται συμπαθες η αντιπαθες ατομο.Αλλα ο αρθογραφος κανει δυο λαθη.
      α)Δεν ειμαστε και οι μεν και οι δε ανεκτικοι γενικα και αοριστα.Ειμαστε πολυ καχυποπτοι,οποτε ενας τριτος για να μας κερδισει πρεπει να φτυσει αιμα.
      β)Την δουλεια την αντιλαμβανομαστε ως προσωπικη υποθεση.Θα το κανουμε για την παρτη μας.Οποτε τα παχια λογια οπως να δουλεψουμε για να ανπτυχθει η εταιρεια η το εθνος και λοιπα τα γραφουμε στα παλια μας τα παπουτσια.Και αν μας κατσει θα φυγουμε στα καλα του καθουμενου για αλλες πολιτειες!!
      Θα μου πει καποιος τωρα,”Μα εσυ Αρβανιτης εισαι τι μιλας για Αλβανους”,οποιος ξερει ομως και τους δυο βλεπει σε ζητηματα νοοτροπιας τους μεν ως καθ’εικονα και κατ’ομοιωσιν του αλλου.Για αυτο κιολας σε περιοχες με αρβανιτικο πληθυσμο οπως η Θηβα,οι Σπετσες τα Μεσογεια εχουμε και το μεγαλυτερο βαθμο αφομοιωσης των Αλβανων.Καταγομαι προσωπικα απο τη Θηβα και οταν πηγαινα σε αλλα μερη της Ελλαδος,εβλεπα τους Αλβανους ξενο σωμα σε συγκριση με το τι ηταν στη Θηβα!!

      Reply
      • Οι Αρβανιτες βεβαια δεν εχουν επιδιωξει ποτε την αναγνωριση τους ως αλβανικη μειονοτητα.Ομως αυτο επιβεβαιωνει οσα γραφει ο Αναγνωστοπουλος και συμφωνω εγω.Οτι δεν προκειται να πεισεις ποτε καποιον με αλβανικες ριζες ειτε ειναι γνησιος Αλβανος ειτε ειναι Αρβανιτης για το αναγκαιο της συνειδησης,της πιστης προς τους προγονους ημων,για τον μεγαλο σκοπο τη πορειας μας προς το μελλον.Ολα αυτα τα ακουμε και γελαμε κυριολεκτικα!!!

        Reply
      • Έστω ότι ο αρθρογράφος ορίζει μόνο τα δύο πρώτα ως διαφορές.
        Ξαναρωτώ ευθέως….
        α)είναι οι Έλληνες φανατισμένοι;
        β)Λες ότι συνυπάρχουν ομαλά 3 θρησκεύματα στην Αλβανία. Τότε γιατί καίγονται ελληνικά σχολεία, και ορθόδοξες εκκλησίες στην Αλβανία;
        γ)Γιατί το 70% των φυλακών έχει γεμίσει από δαύτους; Μήπως Λόγω της υποδειγματικής συμπεριφοράς τους ως μετανάστες; Όταν οι Έλληνες πάνε στο εξωτερικό να ζήσουν , κάνουν το ίδιο;
        δ)Οι Έλληνες δεν δουλεύουν όταν βρίσκονται στη χώρα τους ή σε χώρα του εξωτερικού;

        Είναι καίρια ερωτήματα αν θέλουμε να ξεκαθαρίσει το νόημα του κειμένου.

        Αντί για κοκκινάκια και πρασινάκια ας μου απαντήσει κάποιος!!(κατά προτίμηση ο Αναγνωστόπουλος ο οποίος γνωρίζει γιατί τα έγραψε αυτά)

        Reply
        • Αυτο για το καψιμο των εκκλησιων καθως και αυτο για το 70% των κρατουμενων απο που προκυπτουν?

          Reply
          • Ποσες εκκλησιες εχουν καει και μαλιστα με διαταγμα του κρατους?Και μην μου πεις για το διαταγμα του 1967 γιατι αυτο στρεφοταν εναντιον ολων των θρησκειων.Επισης κανεις το λαθος να ταυτιζεις την ορθοδοξια με τους Ελληνες Βορειοηπειρωτες.Ειναι πολλοι ομως οι Αλβανοι που ειναι ορθοδοξοι χωρις να ειναι Ελληνικης καταγωγης,στα νοτια κυριως.Και δεν αναφερομαι σε Αλβανους που βαπτιστηκαν.Στο Βορρα παλι υπαρχει συμπαγης κοινοτητα καθολικων.

            Τελος οσον αφορα τους κρατουμενους,μηπως αλλες ομαδες ανθρωπων δεν εμφανιζουν παραβατικοτητα.Οι Ρωσοι μηπως?Η ειναι τα ορθοδοξα αδερφια μας?Και ας μην μιλαμε για ξενους μονο.Οι Μανιατες,οι Κρητικοι η οι Πυργιωτες και οι Καλαματιανοι με την ιδια λογικη αποτελουν παραβατικα στοιχεια?

            Τελος,εγκληματα στο εξωτερικο ειχαν κανει και Ελληνες οχι οι Ελληνες.Στις ΗΠΑ του Μεσοπολεμου θεωρουνταν μια απο τις πιο παραβατικες ομαδες με εφεση στον τζογο,στην Αυστραλια πανω κατω τα ιδια,στη δε μεταπολεμικη Γερμανια Ελληνες κυριως συνεργατες των ναζι που κατεφυγαν εκει ειχαν πιασει μαζι με Γιουγκοσλαβους τα ποστα.Οσο για το εσωτερικο,ειχαμε παραδοσιακα τις ζωοκλοπες,τη ληστεια στα βουνα,την Τρουμπα,την Ομονοια η οποια δεν περιμενε τους ξενους γκανγκστερς για να γινει κεντρο του υποκοσμου η το Βαρδαρι στη Θεσσαλονικη.Επισης δεν ειναι οι Αλβανοι που ανοιξαν τα στριπτιζαδικα στη Συγγρου ουτε αυτοι που γεμιζαν με συριγγες την πλατεια Εξαρχειων τη δεκαετια του 80.

            Reply
            • Tελος οσον αφορα τους Ελληνες,δεν ξερω αν μπορουν να χαρακτηριστουν φανατισμενοι αλλα οπως και να το κανουμε κουβαλουν μπολικους μυθους.Και σε αυτο η Αναμορφωση εχει δικιο.Καταρχας υπαρχει μια εντονη προγονολατρεια,ομως το παρελθον ειναι παρελθον δεν μπορουμε να καλυψουμε το παρον με αυτο.Επισης υπαρχει η απαιτηση εκ μερους των Ελληνων να ασχολιεται καποιος ντε και καλα με την χωρα.Γιατι θα πρεπει να ασχοληθει?Και τελος οσον αφορα τα πολιτικα και τα ποδοσφαιρικα τουλαχιστον υπαρχει ενας πανηλιθιος φανατισμος.Η ομαδαρα μας το κομμα μας και παει λεγοντας.Οσο και να ψαξεις δεν θα τα βρεις στην Αλβανια αυτα τουλαχιστον στο βαθμο της Ελλαδος.Και αυτο επειδη τονισα οτι οι Αλβανοι ισως εξαιτιας της πολυ μεγαλυτερης καχυποψιας που εχουν σε σχεση με τους Ελληνες καθως και μια προσεγγιση των πραγματων λιγοτερο συναισθηματικη και περισσοτερο πραγματιστικη η καιροσκοπικη ειναι πολυ λιγοτερο πιθανο να πεσουν στην φακα.

            • Μιλάω για τις επιθέσεις τα τελευταία 10 – 15 χρόνια.

              .Επισης κανεις το λαθος να ταυτιζεις την ορθοδοξια με τους Ελληνες Βορειοηπειρωτες.Ειναι πολλοι ομως οι Αλβανοι που ειναι ορθοδοξοι χωρις να ειναι Ελληνικης καταγωγης,στα νοτια κυριως

              Εσύ κάνεις το λάθος να μπερδεύεις τα λεγόμενα μου. μίλησα για θρησκευτική βία, όχι για φυλετική…ως αντεπιχείρημα στα λεγόμενα του Αναγνωστόπουλου σχετικά με τον θρησκευτικό φανατισμό. Η αντίρρηση μου είναι στο αν εννοεί και κατά πόσο εννοεί ότι οι Έλληνες είναι φανατικοί.

              Επαναλαμβάνω ότι στο άρθρο αναφέρει ότι διαφέρουμε μεταξύ μας στο ότι οι Αλβανοί δεν έχουν θρησκευτικό φανατισμό και ότι οι Αλβανοί δουλεύουν. Είναι πραγματικές διαφορές αυτές;
              Και ξαναρωτώ: Οι Έλληνες δεν δουλεύουν;
              Οι Έλληνες έχουν θρησκευτικό φανατισμό; Τι είναι ο φανατισμός; πως προκύπτει; Ας μου απαντήσει κάποιος σε αυτά…για να βγάλω συμπεράσματα.

              Χαίρω πολύ, όταν μου λες πάνω κάτω ότι παντού υπάρχουν κοινά στοιχεία με τους Αλβανούς δεν διαφωνώ. Το θέμα είναι τι εννοεί εδώ ο αρθρογράφος όταν λέει ότι ότι στις διαφορές των δύο λαών είναι ότι οι Αλβανοί δεν φανατίζονται και ότι οι Αλβανοί δουλεύουν. Δηλαδή οι Έλληνες δεν δουλεύουν;

              Η παραβατικότητα είναι άλλο κομμάτι. Προφανώς οι Ελληνες της ξενιτιάς δεν επιβάρυναν ιδιαίτερα τις φυλακές των εκεί χωρών. Αλλά αυτό δεν θέλω να το τοποθετήσω στη κουβέντα γιατί δεν έχει κάποιο θετικό αποτέλεσμα να καθόμαστε και να λέμε ποίος έκανε λιγότερα εγκλήματα από τον άλλον. Το θέμα είναι και πάλι αν το άρθρο με το τρόπο του στρέφεται ξανά εναντίον των Ελλήνων προπαγανδίζοντας ένα ακόμα αστήρικτο μύθο.

              Το ότι υπάρχουν Έλληνες που σέβονται και τιμούν το παρελθόν και την ιστορία τους είναι στα θετικά αυτών. Τα περί μύθων και προγονολατρείας που λες δεν αντιπροσωπεύουν μεγάλη μερίδα ανθρώπων….ούτε κολλάει πουθενά στο θέμα της συζήτησης. Τα άλλα περί ομάδων και κομμάτων και τέτοια δεν έχουν σχέση με το άρθρο.

          • Ρωτάς το αυτονόητο.
            Το κάψιμο των εκκλησιών, η επίθεση σε άτομα μόνο και μόνο επειδή είναι Ελληνικής καταγωγής ή Ορθόδοξου θρησκεύματος είναι γεγονότα που έχουν συμβεί και έχουν καταγραφεί εντός της Αλβανίας, ξέρω και κάμποσους Αλβανούς που το παραδέχονται και το γνωρίζουν. Υπάρχουν ομάδες του uck εντός και εκτός συνόρων που δραστηριοποιούνται εναντίον της Ελλάδας δυστυχώς αυτά είναι αλήθειες. Το 70% των φυλακισμένων είναι αλλοδαποί , οι περισσότεροι των οποίων αλβανικής καταγωγής. Αυτό προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία των φυλακών.

            Reply
  5. Καταρχας να τονισω πως εκφραζω δικες μου αποψεις και δεν μπορω να γνωριζω τι θελει να πει και τι δεν θελει να πει ο Θανασης Αναγνωστοπουλος.Διαβαζοντας το κειμενο παντως δεν βλεπω προθεση να βγαλει τους Αλβανους καλυτερους απο τους Ελληνες η το αντιστροφο παρα μονο τονιζει δυο διαφορες και αν δεν κανω λαθος και δυο ομοιτητες.Οσο για την αναφορα στο γεγονος οτι οι Αλβανοι δουλευουν δε νομιζω πως το γραφει για να τονισει οτι οι Ελληνες δεν δουλευουν.Και αν θες την δικη μου γνωμη,ναι οι Αλβανοι της Ελλαδος δουλευουν περισσοτερο απο τους Ελληνες της Ελλαδος.Αυτο οφειλεται σε δυο παραγοντες.
    Α)Οι Ελληνες της Ελλαδος ανηκουν σε περισσοτερο ευπορα στρωματα αρα τα “εχουν βρει ετοιμα”
    Β)Οι Αλβανοι προερχονται απο μια χωρα ορεινη και αγονη.Πολλοι Ελληνες προερχονται απο ευφορες περιοχες η τουλαχιστον με ενα κλιμα που μπορει να τους βοηθησει να ασχοληθουν και με αλλες δραστηριοτητες.Αυτο φαινεται και οταν συγκρινει καποιος την εργατικοτητα των Ηπειρωτων με την αντιστοιχη των κατοικων του Πυργου η της Σαμου λ.χ.Οπως και να το κανουμε οι Ηπειρωτες ειναι πιο εργατικοι!!
    Τωρα οσον αφορα τα υπολοιπα,λες για θρησκευτικη βια.Ναι αλλα η βια στην Αλβανια δεν ειναι θρησκευτικη οσες φορες εχει εμφανιστει.Και αφορα παντα ακροδεξιες ομαδες οπως η Ερυθρομαυρη Συμμαχια και παει λεγοντας.Σε καποιες περιοχες μαλιστα οπως η Αυλωνα και η Αγιοι Σαραντα δεν υπαρχουν γενικοτερα περιστατικα(αν και νομιζω οτι περυσι εγινε η δολοφονια του Γκουμα) ενω υπαρχουν και μικτοι γαμοι.Στην Χιμαρα παιζει μεγαλο ρολο το περιουσιακο ενοψει και της τουριστικης αναπτυξης,στο δε Αργυροκαστρο μιλαμε για μια υπαναπτυκτη παραμεθορια περιοχη.Εξαλλου ειναι πολλοι οι Βορειοηπειρωτες που ψηφιζουν και τα ντοπια κομματα κυριως το Σοσιαλιστικο που οπως και σε αλλες πρωην κομμουνιστικες χωρες αποτελει τον απογονο του Κομμουνιστικου.
    Οσον αφορα την παραβατικοτητα,βλεπω οτι τα μασας λιγο.Το 70% ειναι αλλοδαποι απο τους οποιους πολλοι ειναι Αλβανοι.Αρα δεν ειναι το 70% Αλβανοι?Και παλι στις φυλακες μπαινουν τα πρεζακια,οι πορτοφολαδες και οσοι γενικοτερα κανουν εγκληματα του μπλε κολλαρου.Ποιος ομως θα τα κανει αυτα?Ο εφοπλιστης η ο εργολαβος?Εκτος και αν ειναι κλεπτομανεις κατι που ειναι σπανιο…Επισης ειναι σαφες πιστευω πως δεν μπορουμε να συζηταμε σχετικα με το εγκλημα με ορους επιβαρυνσης του σοφρωνιστικου συστηματος.Φανταζομαι πως θα συμφωνουσαν μαζι μου τα διαφορα θυματα και οι οικογενειες τους…
    Τελος ποιοι ειναι αυτοι οι Ελληνες που σεβονται και τιμουν την πατριδα και πως το κανουν αυτο?Γιατι οι γνωμες σε αυτο διιστανται.Εγω δεν βλεπω προσωπικα οτι οι Ελληνες εχουν ιδιαιτερο θρησκευτικο φανατισμο.Αλλα σε αλλα θεματα εχουν.Και αναφερομαι κυριως στην πολιτικη και στο ποδοσφαιρο.Εφοσον ο Αναγνωστοπουλος τονιζει την διαφορα αυτη μεταξυ των λαων καθως και την καταλαβαινεις εσυ,μπορουν να ισχυουν δυο πραγματα.
    Α)Σας εχω παρερμηνευσει αρα οντως δεν εχουν σχεση με το κειμενο και ζητω συγγνωμη για αυτην την παρεμβολη
    Β)Οντως εχουν σχεση.
    Τελος να τονισω πως εκ μερους μου δεν εχω στοχο να κανω γενικευσεις αλλα προσπαθω να αναδειξω μια γενικη εικονα που ειναι σαφως οτι αν αυτη εξειδικευτει στο επιπεδο του ατομου μπορει να χασει καποια χαρακτηριστικα.

    Reply
  6. Και αφου θες να μιλησουμε καθαρα για την θρησκεια,η αληθεια ειναι πως στην Αλβανια δεν υπαρχει ενας θρησκευτικος οργανισμος ο οποιος να ειναι συνδεδεμενος με το κρατος,ο επικεφαλης του να ορκιζει τον Προεδρο της Δημοκρατιας η τον πρωθυπουργο,να παιρνει επιδοτησεις απο κοινοτικα προγραμματα,να επιβαλλει την διδασκαλια του δογματος του στα σχολεια και με εναν καταπτυστο νομο περι προσυλητισμου να απαγορευει ουσιαστικα την δραστηριοποιηση των υπολοιπων.Εδω στην Ελλαδα ομως υπαρχει.
    Επισης αν θεωρεις οτι υπαρχει βια μεταξυ των θρησκειων στην Αλβανια,γιατι αυτη δεν στρεφεται εναντιον των καθολικων.Οι οποιοι στο κατω κατω της γραφης ζουν στον περισσοτερο υπαναπτυκτο Βορρα ο οποιος κατοικειται επισης απο σκληρους,συντηρητικους,πιστους Μουσουλμανους Γκεγκηδες και οχι απο Τοσκηδες που αναμφιβολα ειναι πιο κοντα στα ελληνικα προτυπα?

    Reply
    • Ρε Μάριε, μη τα περιπλέκεις τα πράγματα. Εξάλλου η ερώτηση μου δεν απευθύνεται σε εσένα, και είναι απλή.:
      Τι εννοεί ο αρθρογράφος όταν λέει ότι στις διαφορές των δύο λαών είναι το ότι εκείνοι α)δουλεύουν και β) ότι δεν έχουν θρησκευτικό φανατισμό.
      α) Οι Έλληνες είναι λιγότερο εργατικοί;
      β) Οι Έλληνες έχουν θρησκευτικό φανατισμό;

      Απλές ερωτήσεις που δυστυχώς ακόμα δεν έχουν πάρει απαντήσεις από τον καθείδην αρμόδιο αρθρογράφο.

      Όσο για τις ομοιότητες δεν είπε και κάτι σπουδαίο. Μοιάζουμε πολιτιστικά. Βασικά μοιάζουμε πολιτιστικά με όλον το κόσμο αφού επί χιλιετίες έχουμε διαδώσει στοιχεία της παράδοσης της κουλτούρας και του πολιτισμού μας καθώς και έχουμε πάρει από άλλους λαούς όλου του κόσμου. Όλοι οι λαοί κατά κάποιον τρόπο μοιραζόμαστε κοινά στοιχεία, ειδικά εμείς που βρισκόμαστε στο χώρο της μεσογείου , των βαλκανίων της Ευρώπης και ενός τμήματος της Τουρκίας. Αναπόφευκτο είναι. Όσο για το περί της γλώσσας, είναι σαν να υποστηρίζεις ότι όλοι προήλθαμε από το ίδιο σύμπαν.Προφανές αλλά όχι και τόσο σπουδαίο ως ομοιότητα.

      Σημασία έχει για μένα το πως εννοεί τον όρο “διαφορές” ο Αναγνωστόπουλος. Να μας το εξηγήσει.

      Όσο για το ότι οι Αλβανοί ανέλαβαν να κάνουν τις χαμαλοδουλειές , λογικό είναι, δεν ήρθαν στην Ελλάδα για να διδάξουν….για να δουλέψουν ήρθαν. Ούτε ήταν κατάλληλοι για να σηκώνουν τηλέφωνα, προφανώς έπρεπε να απασχοληθούν σε χωράφια και σε σκληρές εργασίες. Μην ξεχνάμε και το θέμα της υπογεννητικότητας που έχουμε,επομένως χρειαζόμασταν “χέρια”, όπως και τότε που ξεκίνησαν οι μετακινήσεις Αλβανών πριν από αιώνες για να εγκατασταθούν στην Ελλάδα, δηλαδή οι σημερινοί Αρβανίτες οι οποίοι πλέον έχουν Ελληνική κουλτούρα , παιδεία και συνείδηση. Να προσθέσω επίσης ότι οι Αλβανοί δεύτερης γενιάς άρχισαν να υιοθετούν και τις “κακές” συνήθειες των Ελλήνων. Ειδικά τα νέα παιδιά που δεν πάνε εύκολα να δουλέψουν εκεί που ήταν πρώτα ο μπαμπάς τους, αλλά προτιμούν να σπουδάσουν ή ακόμα και να φύγουν στο εξωτερικό.
      Τα περί φυλακών δεν στα μασάω, είπα ότι πολλοί εξ αυτών είναι Αλβανοί δηλαδή πολύ μεγάλο ποσοστό αν αναλογιστείς τον πληθυσμό τους στην Ελλάδα. Κάτι παρόμοιο δεν θα δεις σε χώρες που είχαν μεταναστεύσει οι Έλληνες από Έλληνες. Δεν το λέω αυτό για να υποστηρίξω και καλά ότι εμείς είμαστε παναγίες, αλλά δεν μπορούμε να λέμε ότι είμαστε λιγότερο εργατικοί, ή τίμιοι, ή περισσότερο φανατικοί. Οι αριθμοί μιλάνε και λένε τη δική τους αλήθεια.

      Σχετικά με τη πολιτική και το ποδόσφαιρο, ο φανατισμός των Ελλήνων υπάρχει στο βαθμό που τον ανέχεται η πολιτεία. Μειοψηφίες και εξαιρέσεις όμως δεν κάνουν τον κανόνα, απλά τον επιβεβαιώνουν. Με τα κατάλληλα πάντως μέτρα, και με λίγη πολιτική βούληση, οποιαδήποτε έκρηξη βίας και αθλητικού φανατισμού μπορεί να μηδενιστεί.

      Reply
      • Τeo διευκρινισα και εγω εξαρχης πως εκφραζω προσωπικες αποψεις,δεν εκπροσωπω τον Αναγνωστοπουλο.Στο κατω κατω μπορει να βγει καποια στιγμη και να γραψει “Μα καλα τι μαλακιες γραφετε και οι δυο σας”.Και να αναφερει εντελως διαφορετικα πραγματα.

        Δεν διαφωνω πως ολοι οι λαοι εχουν κοινα πολτιστικα στοιχεια.Αλλα απο την αλλη ειναι εμφανες πως οι Ελληνες μοιραζονται περισσοτερα με τους Αλβανους παρα με τους Ταιλανδεζους.Κατι που ειναι λογικο για τους λογους που αναφερεις.Απο την αλλη οι Αλβανοι ηρθαν σαφως για να δουλεψουν και οχι για να διδαξουν.Συμφωνω και εγω πως στο αρθρο αυτο δεν τονιζεται με αποτελεσμα να δημιουργειται μια ημιτελης η εσφαλμενη εικονα.Εγω απλως επισημανα πως η αληθεια ειναι καπου στη μεση.Οι Αλβανοι οπως και πολλοι ανθρωποι που ζουν σε αυτες τις συνθηκες για παραδειγμα οι Ηπειρωτες εχουν αναπτυξει περισσοτερο το ενστικτο της επιβιωσης.Και αυτο φαινεται και μεσα στις ταξεις των ιδιων των Αλβανων.Οσοι προερχονται απο περιοχες που ειναι παραθαλασσιες και ευφορες ειναι λιγοτερο εργατικοι και λιγοτερο σκληροτραχηλοι απο αλλους που προερχονται απο τα κορφοβουνια της ενδοχωρας.Τουλαχιστον αυτην την αισθηση εχω αποκομισει.Και ειμαι ενας ανθρωπος που μεγαλωσα μαζι με Αλβανους.Βεβαια εχεις εν μερει ενα δικιο και για τους Αλβανους δευτερης γενιας γιατι πολλοι απο αυτους ειτε επειδη μεγαλωσαν ουσιαστικα μονοι τους ειτε επειδη η “λαιμαργια” τους ειναι μεγαλυτερη λογω και των στερησεων που εχουν ζησει κατα το παρελθον εχουν χασει λιγο απο την εργατικοτητα και τον δυναμισμο της πρωτης γενιας.Αλλοι μπορει να γυρνουν στους δρομους φτιαχνοντας ομαδες στα προτυπα των Μαυρων η των Μεξικανων στις ΗΠΑ.Αλλα αυτα ειναι ατομικες περιπτωσεις και παλι εξηγουμαι πως απο τη μερια μου δεν ειναι στοχος να τις γενικευσω,αλλα να δω γενικες και χαρακτηριστικες εικονες.Μια τετοια ειναι πως οι Ελληνες ειναι οντως παθιασμενοι με τα κομματα και τις ομαδες.Και δεν σου το παω στο χουλιγκανισμο.Εγω το μονο που λεω ειναι πως αν πας στο καφενειο της γειτονιας σου θα με καταλαβεις.Και ασε τους Αλβανους.Ψηφιζουν ο μεσος Αμερικανος και Ευρωπαιος με γνωμονα τι ψηφιζε ο παππους?Εχεις δει καπνογονα σε προεκλογικες συγκεντρωσεις των χωρων εκεινων?Εχουν οι Λεικερς η η Λιβερπουλ τη θεση που εχουν ο Ολυμπιακος η ο Παναθηναικος στη δημοσια ζωη των χωρων τους?Ξεχασα βεβαια να γραψω και “ο Παναθηναικος η ο Ολυμπιακος” γιατι βλεπεις θα πρεπει να προσεχεις στα καφενεια και τη σειρα για να μην υποτιμησεις καποιον,ενδεικτικο θα ελεγα της απουσιας ποδοσφαιρικου φανατισμου στην χωρα….

        Reply
        • Μάριε, ξεφύγαμε από το θέμα με τα πολιτικά και γηπεδικά κολλήματα του καθενός . Το θέμα με το τι ψηφίζει ο παππούς και ο θείος του καθένα μας έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με τον εμφύλιο και την μετεξέλιξη του στη πολιτική αρένα, όπου ο καθένας υποστήριξε με παραδοσιακά κριτήρια το ιδεολογικό στρατόπεδο του, διαιωνίζοντας έτσι τη παλαιά βεντέτα. Ευτυχώς τώρα υποψιάζομαι φτάνουμε στο τέλος αυτής της μεταπολιτευτικής ανωμαλίας οπότε και περιμένω ότι θα ξεπηδήσουν καινούρια σχήματα με φρέσκες ιδέες, ανεξάρτητα από τα ιδεολογήματα του παρελθόντος.
          Τα γηπεδικά κολλήματα με αφήνουν αδιάφορο…όπως με αφήνουν αδιάφορο τα σίριαλ και το λάιφσταιλ της τηλεόρασης που ασχολούνται σε μεγάλο βαθμό οι νοικοκυρές, ασχέτου υπηκοότητας.

          Όσο για τον Αναγνωστόπουλο, ακόμα δεν ξεκαθάρισε τι εννοεί με τον όρο “διαφορές”. Διαφορές σε σχέση με τους Έλληνες αφήνει να εννοηθεί και όχι με τους πακιστανούς.
          Καθότι η φράση “Υπάρχουν και πράγματα στα οποία έχουμε διαφορές” είναι γραμμένη στα Ελληνικά και απευθύνεται σε εμάς τους Έλληνες αναγνώστες.Επομένως εκτίθεται διπλά ο Αναγνωστόπουλος όταν λέει ότι δήθεν συγκρίνει τους Αλβανούς υποθετικά με τους Ινδούς και τους Πακιστανούς. Πουθενά δεν φαίνεται αυτό σε όλο το άρθρο του.

          ΥΓ: Αναγνωστόπουλε, πόσες φορές πρέπει να ρωτήσω το ίδιο πράγμα για να λάβω απάντηση επιτέλους; Κάνεις καμιά δουλειά εδώ μέσα ή είσαι απασχολημένος με το να γλείφεις αλβανικά π…;

          Reply
          • Καλα εχει παιξει ρολο ο Εμφυλιος πολεμος σιγουρα.Απο την αλλη η Ελλαδα εζησε και περιοδους πολιτικων παθων και πιο πριν.Οσον αφορα τα ποδοσφαιρικα μπορει να μην σε απασχολουν εσενα αλλα δεν ισχυει το ιδιο για μια μεγαλη μεριδα του πληθυσμου.Τελος παντων.Ας μην επιμεινουμε εκει.

            Reply
  7. Θρασσ,

    Δηλώνω ότι γενικά είμαι υπέρ των στερεοτύπων, αφού είναι αδύνατο να κρατάμε στο κεφάλι μας 8 δις διαφορετικές γνώμες για τα άτομα που γνωρίζουμε, αγαπητέ μου δικηγόρε. Αρκεί βέβαια να αναγνωρίζουμε τα όρια ισχύος των στερεοτύπων αυτών.

    Η αλήθεια είναι ότι γουστάρω και γω στερεότυπα, για δύο βασικά λόγους:

    1. Όπως λες και εσύ, είνα μια αφαίρεση που μας βοηθάει να σκεφτώμαστε στα βασικά, χωρίς να χρειάζεται να βάζουμε κάθε φορά εκατό υποσημειώσεις και εξαιρέσεις. Διευκολύνει την σκέψη: οι τίγρεις είναι αιμοβόρες, μπορεί κάποια συγκεκριμένη τίγρη να είναι χορτοφάγος, αλλά ναι, γενικά οι τίγρεις είναι αιμοβόρες.

    2. Έχουν πλάκα ρε φίλε! Ντάξει, όχι πάντοτε, αλλά γενικά (: στερεότυπο για τα στερεότυπα!) έχουν πλάκα.

    Kι όπως είπα, το πρόβλημά μου με τούς Αλβανούς δεν είναι πως είναι χειρότεροι από εμάς. Είναι πως δεν είναι καλύτεροι από εμάς.

    Θέμα προσέλκυσης, επιλογής δηλαδή μεταναστών δεν τέθηκε ποτέ, αυτή ήταν η μοίρα μας (και η δική τους). Τούτων ούτως εχόντων, ήθελα απλώς να πω ότι ήμαστε πολύ τυχεροί που γεμίσαμε με 700.000 Αλβανούς παρά 700.000 οτιδήποτε άλλο, ακόμη και καλοκάγαθους Ινδούς. Η πολιτιστική συγγένεια κάνει την διαφορά εδώ.

    Και φυσικά δεν είναι ούτε καλύτεροι ούτε χειρότεροι από εμάς οι Αλβανοί: αφού είναι ξαδέρφια μας! ;-)

    maikwl,

    Πάντως με χαλάει κάπως το “τα παιδιά τους πάνε στα σχολεία μας”. Ίσως εκφράζεις απλά το γενικό αίσθημα αλλά αυτοί οι διαχωρισμοί είναι, πως να το πούμε, αντιπαραγωγικοί

    Καταρχάς, σχολεία τα οποία δεν πλήρωσαν και τα οποία βρήκαν έτοιμα προφανώς και είναι “μας”. Από κει και πέρα, άλλο είναι η αλήθεια ότι είχα στο μυαλό μου: Έλληνες που δεν κάνουν την τιμή να στέλνουν τα παιδιά τους στα σχολεία, πολλοί λένε ότι δεν τους αφήνουν οι άλλοι Έλληνες, διατηρώ πολύ έντονες επιφυλάξεις όμως. Αναφέρομαι προφανώς στους Αθίγγανους.

    Επίσης, εδώ έχουμε και το απόλυτο κοινωνικό πείραμα και νομίζω ότι θα σε ενδιαφέρη: μαζί με τους Αλβανούς Αλβανούς μετανάστευσαν και κάμποσοι Αλβανοί Αθίγγανοι. Όλοι φτωχοί και κατατρεγμένοι, όλοι με ένα σώβρακο στο χέρι, όλοι κοινωνικοί απόβλητοι. Δέκα χρόνια μετά, οι Αλβανοί Αλβανοί έχουν νοικιάσει ένα τριάρι στου Γκύζη, οι Αλβανοί Αθίγγανοι ζούνε μέσα στα σκουπίδια στον Βοτανικό.

    Stassa,

    εγώ (καλά, ο πατέρας μου) είμαι από ένα χωριό από κάτω απ’ τ’ αυλάκι που το λένε Σούβαρδο, Ελληνικότατο δηλαδής.

    Καλά ρε Στάσα, είμαστε και κοντοχωριανοί και τώρα το αποκαλύπτεις στην υφήλιο;

    Μάριε,

    γράφεις πολλά και δεν σε προλαβαίνω. Μόνο για το θέμα του θρησκευτικού φανατισμού: προφανώς και οφείλεται κατά πολύ στην αθεϊστική καταπίεση του Χότζα, αλλά σαν αποτέλεσμα το ίδιο μου κάνει. Οι άνθρωποι δεν δίνουν καρφάκι για Χριστό ή Αλλάχ και πολύ το χαίρομαι. Αυτό έχει μια σειρά βολικές για εμάς συνέπειες, όπως ανυπαρξία πίεσης για τζαμιά, μικτούς γάμους, βαπτίσεις (εικονικές στην ουσία τους), γενική χαλαρότητα ηθών δυτικού τύπου (γκομενάκια με μαγιό κ.λπ.). Αυτά δεν σημαίνουν ότι εμείς είμαστε χειρότεροι, η σύγκριση βασικά δεν γίνεται με εμάς, γίνεται με τους υποθετικούς 700.000 Ινδούς ή Αιγυπτίους ή Κινέζους ή Μεχικάνος που θα μπορούσαν να υπάρχουν αντί των Αλβανών.

    Και μία υπεύθυνη δήλωση: ο ίδιος δεν είμαι Αρβανίτης ούτε κατ’ ελάχιστον, αυτό δεν είναι ούτε απαραιτήτως κακό ούτε απαραιτήτως καλό, είναι όμως απαραιτήτως αληθές, καίτοι μου έχει αποδοθή ως κατηγορία ότι είμαι λέει “αλβανόφατσα”.

    Reply
    • Προσωπικα το σχολιο περι θρησκευτικου φανατισμου το καταλαβα και εγω οπως ο teo.Eτσι οπως το διατυπωνεις τωρα με βρισκεις συμφωνο.Κατα τα αλλα οποιος εκανε το σχολιο στο οποιο με παραπεμπεις ειναι τραγικος.

      Reply
  8. Καλά ρε Στάσα, είμαστε και κοντοχωριανοί και τώρα το αποκαλύπτεις στην υφήλιο;

    Εγώ στό ‘χα πει:

    http://anamorfosis.net/blog/?p=2998#comment-28059

    – αλλά εσύ μ’ αγνόησες. Hell hath no memory like a woman scorned :P

    Πώπώ, και σελιδάρα στη βικιπαίδεια όλη για το χωριό μου; Αμέ! Και λέει και για τον πάππο μου, τον Καραχάλιο! Α ρε πατρίδα!!! :D

    Reply
  9. Άσχετο- σ’ εκείνο το παλιό ποστ που λινκάρεις, με τον ανώνυμο… πώς καταφέρνουνε ρε παιδί μου κάτι Εθνικισταράδες Αρβανιτοφάγοι, και πάντα βιάζουνε την ορθογραφία; Την Ελληνική ντε, της χώρας τους… “Πελλοπόνησος”, “πελλοπονήσιος” και άγιος ο θεός, μού ‘φυγε το μάτι.

    Reply
  10. Η διαφορά ανάμεσα στον Αλκέτ Ριζάι και στον Τσενάι, είναι οτι ο Ριζάι δείχνει αυτό που είναι ανοιχτά και ποτέ δεν το έκρυψε, εν ολίγης δεν τον ενδιαφέρουν τα εθνικά παιχνίδια ( ο νοών νοείτο . Ο Τσενάι έχει άλλες σκοτεινές αντιλήψεις για την Ελλάδα και είναι έτη φωτός πιο επικίνδυνος απο τον Ριζάι για την Ελλάδα.

    Reply

Leave a Comment