Λέγαμε λοιπόν στο προηγούμενο ότι κάποιο πρόβλημα φαίνεται να υπάρχη με την υποχρέωση χρήσης της ζώνης ασφαλείας. Αλλά, κι αν η απαγόρευση είναι εσφαλμένη, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κρατικοί τρόποι δράσης που να είναι όχι μόνο επιτρεπτοί, αλλά και αναγκαίοι.
Είναι απολύτως ακριβές ότι το κράτος υπέχει καθήκοντα έναντι ημών στο πλαίσιο της θετικής του δράσης να προστατεύση την ζωή μας. Το γεγονός ότι ενδεχομένως δεν του επιτρέπεται να μας επιβάλη αντίθετα στην βούλησή μας κάποια μέτρα ασφαλείας καθόλου δεν συνεπάγεται ότι δεν νομιμοποιείται να ελέγχη αν πληρούνται οι όροι της αυτοδιακινδύνευσής μας. Με άλλα λόγια, δικαιούμαστε φυσικά να εκδιπλώνουμε την προσωπικότητά μας ακόμη και αναλαμβάνοντας υπαρκτούς κινδύνους στον καθ’ ημέραν βίον. Για να είναι όμως μια τέτοια εκδήλωση της αυτονομίας μας αληθής, πραγματική και ουσιαστική, για να είναι δηλαδή όντως αυτόνομη, απαιτείται η πλήρωση κάποιων γνωστικών και βουλητικών προϋποθέσεων.
Και καθόσον αφορά τον έλεγχο της ψυχικής μας κατάστασης, ότι για παράδειγμα δεν είμαστε μεθυσμένοι ή ψυχωτικοί, κανείς δεν αμφισβητεί ότι η διαπίστωσή τους αποτελεί θεμιτό πεδίο ασκήσεως ενός ήπιου κηδεμονισμού.
Για την ταυτότητα του νομικού λόγου το ίδιο ισχύει και επί των γνωστικών προϋποθέσεων. Εκείνος που επιθυμεί να αυτοδιακινδυνεύση πρέπει να γνωρίζει την ποιότητα και την ποσότητα του κινδύνου που αναλαμβάνει, ώστε να ηνιοχήση ανάλογα την βούλησή του. Αν δεν έχει πλήρη εποπτεία του κινδύνου, γεννάται υποχρέωση ενημέρωσης εκ μέρους των κρατικών οργάνων. Πρώτα διαπιστώνουμε λοιπόν αν ο άζωνος οδηγός γνωρίζει τι του γίνεται και μετά, αν δεν γνωρίζει, τον ενημερώνουμε.
Πώς παρουσιάζεται όμως στην πράξη αυτό το διπλό καθήκον, διαπίστωσης και ενημέρωσης; Πολύ απλά, με το σήμα ακινητοποίησης του αστυνομικού οργάνου προς το όχημα. Στην συνέχεια, ο αστυνομικός διερευνά ό,τι αναφέρθηκε ανωτέρω. Και αν κρίνη ότι εμφανίζονται ελλείψεις, δεν έχει παρά να προβή στην ενημέρωση μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα 5-10 λεπτών.
Πρώτα, θα παρουσιάση καταπληκτικά γραφήματα με αριθμούς, ολοκληρώματα, στατιστικές και πιθανότητες. Στην απίθανη περίπτωση που αυτό δεν πιάση, ο αγαθόβουλος αστυνομικός, τι να κάνουμε, θα επιδείξη στον οδηγό εικόνες όπως [ΠΡΟΣΟΧΗ, ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΕΙΚΟΝΑ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΣΚΛΗΡΟΥΣ ΑΝΤΡΕΣ, ΠΟΥ ΕΧΟΥΝΕ ΠΑΕΙ ΦΑΝΤΑΡΟΙ, ΦΑΝΤΑΡΟΙ ΛΕΜΕ, ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ, ΓΙΝΑΜΕ ΟΛΟΙ ΙΣΙΑ ΚΙ ΟΜΟΙΑ ΤΩΡΑ, ΑΝ ΕΙΣΤΕ ΝΑΥΤΕΣ Ή ΕΧΕΤΕ ΨΗΦΙΣΕΙ ΣΥΡΙΖΑ, ΜΗΝ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ] αυτή, ώστε ο άζωνος οδηγός να συνειδητοποιήση στο πλήρες εύρος της την βαρύτητα της απόφασής του να αναλάβη τον κίνδυνο.
Και μετά, ας νίψη τα χέρια του. Και εμείς μαζί του.