Ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Φυσικού στο ΑΠΘ Ορέστης Καλογήρου βρίσκεται με εκπαιδευτική άδεια (sabbatical) στη Βοστόνη. Δέχθηκε πριν λίγη ώρα αυτό το e-mail από συνάδελφο:
“Γειά σου Ορέστη.
Όπως ασφαλώς γνωρίζεις γίναν κάποια επεισόδια στη Θεσσαλονίκη…
Ελπίζω νάχεις κάνει backup στα αρχεία του υπολογιστή σου, γιατί σπάσαν τις πόρτες των γραφείων, ανακατέψαν τα πράγματα και κλέψαν κάποιους υπολογιστές ανάμεσα στους οποίους και τον δικό σου.
Τα πράγματα στο γραφείο σου είναι ανακατεμένα και διάφορα ντοσιέ και χαρτιά πεταμένα στο πάτωμα.
Η πόρτα του γραφείου σου είναι σπασμένη όπως και όλες οι πόρτες στην πτέρυγα μας.
Στο εργαστήριο μαγνητικών υλικών και στο εργαστήριο ηλεκτρικών μετρήσεων δεν μπήκαν.
Από το γραφείο μας (των υποψηφίων διδακτόρων) κλέψαν μόνο τον υπολογιστή της Μαρίας.”
Τι κάνει η Κυβέρνηση; Τι κάνει η Βουλή; Τι κάνει ο πολιτικός κόσμος και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας σ’αυτές τις περιπτώσεις; Το Σύνταγμα στο Άρθρο 44 §1 προβλέπει το εξής:
1. Σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μπορεί, ύστερα από πρόταση του Yπουργικού Συμβουλίου, να εκδίδει πράξεις νομοθετικού περιεχομένου. Oι πράξεις αυτές υποβάλλονται στη Bουλή για κύρωση σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 72 παράγραφος 1, μέσα σε σαράντα ημέρες από την έκδοσή τους ή μέσα σε σαράντα ημέρες από τη σύγκληση της Bουλής σε σύνοδο. Aν δεν υποβληθούν στη Bουλή μέσα στις προαναφερόμενες προθεσμίες ή αν δεν εγκριθούν από αυτή μέσα σε τρεις μήνες από την υποβολή τους, παύουν να ισχύουν στο εξής.
Εγώ αναρωτιέμαι: πόσες ακόμα λεηλασίες πρέπει να γίνουν στα δημόσια ΑΕΙ/ΤΕΙ που χρησιμοποιούνται ως safe havens από τους αναρχοχούλιγκαν (Θανάση χρειαζόμαστε καινούργιες λέξεις κι εδώ…) μέχρι να θεωρηθεί πως αυτό που γίνεται αυτή τη στιγμή είναι μια «ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΚΑΙ ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΗ ΑΝΑΓΚΗ»;
Φόβος για θεσμοθετημένο σφετερισμό δεν υπάρχει μιας που μέσα σε 3 μήνες αν δεν το ψηφίσει η Βουλή- που δεν θα το ψηφίσει για ευνόητους λόγους- παύει μόνο του να ισχύει. Πόσες μέρες πρέπει να περάσουν ακόμα μέχρι να στείλουν τα ιδρύματα στην εποχή της πέτρας;
Δεν γνωρίζω ποιοι είστε ούτε ποιοι είναι οι σκοποί σας. Επιθυμώ να σας δηλώσω κατηγορηματικά ότι η προσωπική ζημιά που υπέστην επ’ ουδενί λόγο δεν μειώνει την οδυνη που αισθάνομαι για τον χαμό ενός παιδιού 15 χρονών.
Θέλω επίσης να σας δηλώσω κατηγορηματικά την απόλυτη και αδιαπραγμάτευτη αντιθεσή μου σε “πράξεις νομοθετικού περιεχομένού”. Μου θυμίζουν με ανατριχίλα τη χούντα των συνταγματαρχών που πέρα από όλα τα άλλα είναι ιστορικά υπόλογη για την καθυστέρηση της ελληνκής κοινωνίας σε όλους τους τομείς κοινωνικής και πολιτικής ωρίμανσης.
Το παρόν Σύνταγμα και η συγκεκριμένη παράγραφος του Άρθρου 44 ψηφίστηκε απ’τη Βουλή της Μεταπολίτευσης το 1975. Δυο χρόνια μετά τα συμβάντα στο Πολυτεχνείο και λίγους μήνες μετά την κατάρρευση της Χούντας των Συνταγματαρχών.
Πιστεύετε πραγματικά ότι ο Μιχαήλ Στασινόπουλος και ο Κωνσταντίνος Καραμανλής θα βάζαν ένα «χουντικό άρθρο» έτσι για την πλάκα τους;
—
Το post δεν έχει σκοπό να συζητήσει δικτατορικές προτάσεις, απλά να ανακαλύψει μέσα απ’τη συζήτηση αν θεωρείται η συγκεκριμένη κατάσταση «έκτακτη περίπτωση» σύμφωνα με το Άρθρο 44 ή όχι.
Η τραγωδία του μικρού Αλέξανδρου είναι εκτός θέματος εδώ πέρα. Ο ένοχος έχει συλληφθεί και περιμένει τη δικαιοσύνη.
κενσαι δεν εχω καταλαβει τι ειδους “πραξη” ζητας. Το ζητημα του ασυλου θελει γενικη λυση οχι εκτακτη νομοθεσια.
Παρεπιμπτοντως εχω την εντυπωση οτι εξαιρετικα επειγουσα και απροβλεπτη αναγκη εχει να κανει με πολυ βαρυτερα γεγονοτα οχι 5 παιδια που σπανε τρεις υπολογιστες. αλλα ας μας διαφωτισει ο θανασης ή ο κων/νος.
Ορεστη καλως ηρθες.
ελπιζω ο πληθυντικος που χρησιμοποιεις να ειναι ευγενειας, καθε συγγραφεας εδω αντιπροσωπευει τον εαυτο του και κανεναν αλλο.
Το ποιοι ειναι οι σκοποι της σελιδας μπορεις να το δεις πολυ ευκολα.
Τελος δεν καταλαβαινω γιατι ζυγιζεις δυο ασχετα γεγονοτα στην ιδια προταση. Ολοι λυπομαστε που σκοτωθηκε ενα παιδι, αυτο δεν αφαιρει σε κανεναν το δικαιωμα να θελει να προστατευσει το εργο ζωης του.
SG, έχεις απόλυτο δίκιο.
Μια τέτοια έκτακτη ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ νομοθεσία- περισσότερο σαν διάταγμα θα είναι- έχει στόχο μονάχα να σταματήσουν οι αντιδράσεις αυτές. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να λυθεί με αυτόν τον τρόπο.
Ακριβώς!! Έχει ξεκινήσει μια αλυσιδωτή αντίδραση πλέον που δεν έχει καμία σχέση με το αρχικό συμβάν.
Μάλιστα! Ωραίος ο κ. Καλογήρου. Φοβάστε μήπως σας θεωρήσουν αντιδραστικό οι αντιεξουσιαστές και πάθετε χειρότερα; (αυτό το δικαιολογώ) ή πραγματικά πιστεύετε αυτά που γράψατε; Αλλά, στην δεύτερη περίπτωση, τι σας νοιάζει, δημόσιος υπάλληλος είστε, τα κομπιούτερ σας θα τα ξαναγοράσει το κράτος κι εσείς θα συνεχίσετε την αριστερή παπαρολογία μέχρι τη σύνταξη και μετά.
& εσυ τι προτεινεις pelerin? να μας κανεις εσυ σεμιναρια μηπως πως να αντιμετωπιζουμε τετοιες καταστασεις? αντε ρε απο’δω που μαζευτηκατε ολοι οι τρομεροι συμβουλατορες, κωλο-ελληναρες! ουστ στις τρυπες σας ζωυφια!
ανωνυμε, ισως δεν εχεις καταλαβει που βρισκεσαι. εδω δεν συμπαθουμε υβρισμους και επιθετικοτητες. αν θες να συζητησεις, καντο με σεβασμο στον χωρο, ευχαριστως θα σε ακουσουμε.
αν θες να βριστεις και να παιξεις ξυλο, κατεβα μια βολτα στο κεντρο της αθηνας ή καποιος μεγαλης πολης που καιγεται σημερα να βρεις ανταξια παρεα.
το σχολιο σου δεν θα σβηστει γιατι αυτο θα ηταν εναντιο στις αρχες μας, περιμενω ομως να επανορθωσεις ή τουλαχιστον να προσαρμοστεις εφεξης στο επιπεδο του χωρου που βρισκεσαι.
πελεριν (ξερεις αραγε τι σημαινει πελεαρ στα ισπανικα?) θα σε παρακαλεσω και σενα να αποφυγεις τους χαρακτηρισμους οπως αυτους που απευθυνες στον Ορεστη.
αφου θα σβησεις το αλλο, σβησε & αυτο: δε πηδατε απο κανενα μπαλκονι ρε μαλακες που μας εχετε αλλαξει τα φωτα με τις νουθεσιες & τις μαλακιες σας? ο καθε μαλακας κομπλεξικος στο διαδικτυο βγαζει τον νομοθετη που ειναι σιγουρος οτι ενσαρκωνει. αντε ντε, σβησ’το αμα αφου σου χαλαει τη μουρη του blog! ασε ομως τον pelerin ε, αυτος δεν εβρισε (προς θεου!). ουστ λεμε… SG αγαπη μου δεν εχω σκοπο να ξαναπατησω στο blog σας, οποτε ευχαριστω για τις καλοπροαιρετες (αλλα φυσικα επιτακτικες) υποδειξεις & αντε να ασκησεις & εσυ την λογοκρισια σου σβηνοντας τα σχολια μου. (εχεις & γι’αυτο ετοιμη απαντηση; τι ψαγμενα ατομα ειστε εσεις ρε που βγαζετε τις απαντησεις απο το τσεπακι! εγω εχω περασει τα 30+ & ακομα δεν ξερω τι μου γινεται σε μερικα θεματα & εσεις εχετε ολοκληρους κανονες συμπεριφορας στα blog σας!)
δεν ξερω αν ειναι τοσο δυσκολο κανεις να διαβασει 3 γραμμες, ειπα οτι το σχολιο σου ή οποιοδηποτε αλλο δεν θα σβηστει. διαβασε τι μου απαντησες μολις τωρα αν θες καποια στιγμη που θα εισαι ηρεμος να δεις αν δικαιουσαι να μιλας με τετοιον τροπο.
το ιστολογιο αυτο εχει σαφη σκοπο υπαρξης την ελευθερη και λογικη συζητηση. οι φωνασκιες ειναι εναντιες στις αρχες μας και προφανως στους κανονες συμπεριφορας μας. Τιμωριες δεν εχουμε, μεγαλα παιδια ειμαστε, ελπιζουμε στην συνεση του καθενος.
Αν καποιος, οπως εσυ καλη ωρα, δεν μπορει να δεχτει κατι τοσο απλο και συνεχιζει να φερεται με τοση αγενεια απλα δεν θα βρει απαντηση.
Αγνοω λοιπον τους υβρισμους σου, σου δηλωνω οτι το επομενο υβριστικο σχολιο απλα δεν θα απαντηθει και προτεινω το ιδιο να κανουν και οι αλλοι αναγνωστες.
Δεν παυει παντως να με εκπλησσει και καταθλιβει λιγο η αναιτια επιθετικοτητα καποιων ανθρωπων, απο την οποια φαινεται η κακομοιρα η Ελλαδα να πληττεται ιδιαιτερα (στις πολεις μας αλλα και στο ιντερνετ).
Πάντως το Άρθρο 48 του Συντάγματος, την Κατάσταση Πολιορκίας, φαίνεται να τη γλιτώσαμε. Ίσως και καλύτερα γιατί αυτό θα σήμαινε πολύ βαθιά κρίση.
μην ανησυχεις, η ελλαδα δεν πλητεται – την εχω αφησει προ πολλου. τα λεμε.
@ SG
pelerin είναι ένα ωραίο βουνό στην Ελβετία από το οποίο πήρε το όνομα της η ομώνυμη κοινωνία (The Mont Pelerin Society). Εκεί δεν τραβούσε ο ένας τα μαλλιά του άλλου. Υποθέτω γνωρίζεις την ετυμολογία της λέξης που μου υπέδειξες.
Τώρα δεν μπορώ να τους αποφύγω τους χαρακτηρισμούς γιατί ήδη τους εκτόξευσα. Πάντως νοιώθω άσχημα γιατί κακώς ο Kensai ανήρτησε κάτι προσωπικό χωρίς (απ’ότι φαίνεται) την έγκριση του άμεσα ενδιαφερομένου. Κι έκανα ένα σχόλιο στην αντίδραση του που είναι δικαιολογημένη ως προς αυτό, αν και δεν το αναφέρει ο ίδιος.
Το βασικό πρόβλημα με την πρόταση σου Kensai είναι νομίζω το εξής. Μέχρι στιγμής η κρατική μηχανή βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα σύνολο ατόμων τα οποία είναι αρκετά αποκομμένα από την κοινωνία. Πρόκειται για ομάδες βιας που δρουν οργανωμένα (όσο είναι δυνατόν μέσα στο πνεύμα που τις διέπει) και ανεξέλεγκτα μέσα στα όρια που έχει “θεσπίσει” ειδικά για αυτούς το κράτος και η αστυνομία. Αυτή τη φορά, τα θεσπισμένα όρια ξεπεράστηκαν.
Η πρόταση σου κλιμακώνει την ένταση και σε άλλες ομάδες της κοινωνίας. Δηλαδή σε αυτούς για τους οποίους το άσυλο είναι ιερό και όσιο, ανεξάρτητα με το αν είναι λογικό, αποτελεσματικό, έχει παράπλευρες απώλειες ή όχι. Αμέσως, αμέσως έχεις πολλαπλασιάσει τους εν δυνάμει διαδηλωτές και έχεις μετακινήσει τον μέσο όρο υποστήριξης.
Είναι παρόμοια πρόταση κλιμάκωσης όπως αυτή με τη κύρηξη στρατιωτικού νόμου. Τότε θα κατέβαινα κι εγώ στην Ελλάδα, να είσαι βέβαιος, όπως και ο μισός πληθυσμός της χώρας.
Και ένα ερώτημα game-theorητικής φύσεως. Γιατί δημιουργούνται ομάδες καταστροφής από λίγους και όχι ομάδες προστασίας από τους πολλούς. Θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε μια τεράστια ομάδα αγανακτισμένων πολιτών να κατεβαίνει στην Αθήνα, για να μαζέψει τους καταστροφείς. Μόνο η αστυνομία υπάρχει σε αυτό τον τόπο? Γιατί οι μεν μπορούν να οργανώνονται και οι δε αδυνατούν?
Εχμ, ο άμεσα ενδιαφερόμενος το δημοσίευσε σε ΔΗΜΟΣΙΟ BLOG μόνος του και χωρίς καμία πίεση. Μόνος του το έκανε public domain.
Και το email ουσιαστικά μιλάει για τις καταστροφές που έγιναν σε δημόσιους χώρους, στα γραφεία Φυσικού του ΑΠΘ, δεν είναι προσωπικό μυστικό. Περισσότερο ζημιογόνο θα ήταν για τον αποστολέα του mail που όμως δεν τον ξέρει κανείς γιατί δεν ανακοινώθηκε.
JL, τα πιστεύεις πραγματικά αυτά που λες; Όχι γιατί μια Κοσμητεία λέει το εξής:
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Κοσμητείας της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ – η οποία υπέστη τις μεγαλύτερες καταστροφές από αγνώστους, κατά τα χθεσινά επεισόδια – «η οργή για τα συμβάντα στην Αθήνα δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αποτελεί δικαιολογία για την εκτεταμένη φθορά της περιουσίας των ΑΕΙ, ενέργεια που οδηγεί στην απαξίωση της Ανώτατης Παιδείας στη χώρα».
Τα σπασμένα αν καταστραφεί πανάκριβος εξοπλισμός ποιός θα τα πληρώσει; Ήδη όλοι στον ακαδημαϊκό κόσμο της Ελλάδας παραπονιούνται για τα χαμηλά κονδύλια που παίρνει η τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αν καταστραφούν κι αυτά τα λίγα που έχουν που θα φτάσουμε; Είναι αρκετά καλός λόγος αυτός για σένα;
Κενσάι, είναι από τις λίγες φορές που πραγματικά νομίζω ότι το πρόβλημα δεν είναι τα νομοθετικά εργαλεία, που υπάρχουν, ούτε η πολιτική βούληση, που ίσως και να υπάρχη, αλλά το πρακτέον. Και να μην υπήρχε άσυλο δηλαδή χτες βράδυ τι θα άλλαζε; Το άσυλο ήταν αυτό που παρεμπόδιζε ή η ανεπάρκεια των δυνάμεων, η έλλειψη πολιτικής βούλησης, το ανεπαρκές τακτικό δόγμα της ΕΛΑΣ;
ΣΓ, ως εξαιρετικά επείγουσα και απρόβλεπτη ανάγκη έχει θεωρηθή στο παρελθόν η … εισαγωγή στα Λύκεια ή κάτι τέτοιο. Πάρε και κατάλαβε επίπεδο κράτους. [Ο νόμος που κύρωσε μάλιστα εκείνη την ΠΝΠ ήταν ο νόμος 1228/1982, που, σε μια εντελώς άσχετη διάταξη, κατήργησε το μονοτονικό!].
Το έψαξα λίγο περισσότερο: η εν λόγω ΠΝΠ της 11.11.1981 ώρισε την κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων από τα Γυμνάσια στα Λύκεια. Δημοκρατική κατάκτηση λοιπόν.
Ορέστη Καλογήρου, τις ΠΝΠ τις προβλέπει το Σύνταγμα και εκδίδονται καναδυό κάθε χρόνο τα τελευταία τριαντατόσα χρόνια. Είναι λίγο δύσκολο να παραβιαστή το Σύνταγμα με μέτρα που προβλέπει το ίδιο. Αν σε εσένα προκαλούν ανατριχίλα λοιπόν τα νόμιμα νομοθετικά μέτρα, σε μένα προκαλεί η γενικευμένη και πρωτόγνωρη βία της ελληνικής κοινωνίας και ακόμη περισσότερο η απάθειά όλων μας ενώπιόν της.
Δεν καταλαβαίνω πλήρως το νόημα της απάντησης σου. Για το λόγο αυτό να διευκρινίσω κάτι. Είμαι κατά της ύπαρξης του ασύλου σε μια ευνομούμενη δημοκρατική κοινωνία (σε άλλες δεν υπάρχει από μόνο του…).
Η παρατήρηση μου είναι από επιχειρησιακή σκοπιά, ακριβώς όπως και η πρόταση σου. Αν θυμάμαι καλά στους δρόμους της Αθήνας δεν υπάρχει άσυλο. Εκεί γιατί τα καίνε? Όπως υπενθυμίζει ο Αθ.Αναγνωστόπουλος το πρακτέον έχει σημασία αυτή τη στιγμή. Γιατί οι παραβάσεις είναι αμέτρητες και οφθαλμοφανείς.
Με την πρόταση σου κλιμακώνεις την ένταση σε μεγάλη ομάδα του πληθυσμού που είτε για λόγους συναισθηματισμού είτε ιδεολογικούς δεν επιθυμεί την κατάργηση του ασύλου, αλλά δεν είναι “αναρχικοί” και δεν βρίσκονται στους δρόμους αυτή τη στιγμή.
Πρόκειται για μια επιπόλαιη πρόταση που θα οδηγούσε σε πολύ μεγαλύτερα προβλήματα από όσα ήδη αντιμετωπίζει ανεπιτυχώς η κυβέρνηση και η αστυνομία.
JL, διαβάζω στις εφημερίδες και βλέπω στις ειδήσεις πως οι κουκουλοφόροι- που ουδεμία σχέση έχουν με τους φοιτητές/σπουδαστές στις περισσότερες περιπτώσεις χρησιμοποιούν ως ορμητήρια τις πανεπιστημιουπόλεις γιατί ξέρουν ότι εκεί δεν θα τους ακολουθήσει η Αστυνομία.
Απ’τη στιγμή που τη συγκεκριμένη στιγμή το Άσυλο δεν εκπληρώνει τον θεσμοθετημένο του ρόλο και γίνεται σφετερισμός από κουκουλοφόρους και άσχετες υλικές καταστροφές που καταδικάζει η ίδια η ηγεσία ενός ιδρύματος, γιατί να μην θεωρείται fair game για μια προσωρινή (max 90 μέρες) παύση του;
Θέλω να πιστεύω πως από αύριο θα εκτονωθεί η κατάσταση και θα επιστρέψει η ηρεμία όπότε τζάμπα μιλάμε, αλλά ας σημειωθεί πως για μια ακόμα φορά έγιναν καταστροφές ΚΑΙ στα πανεπιστήμια. Ανεξάρτητα τι καίγεται έξω, τα δημόσια πανεπιστήμια την πληρώνουν πάντα κι αυτά.
—
Θανάση, η αλήθεια είναι πως δεν είχα ιδέα πως οι ΠΝΠ έχουν τόσο ευρεία εφαρμογή. Νόμιζα ήταν ύστατη λύση σε περιπτώσεις εκτεταμένης εθνικής καταστροφής (πχ πέρυσι με τις πυρκαγιές). Έχεις παραδείγματα από πιο πρόσφατη έκδοσή τους;
Kensai, αν αρθεί προσωρινά το άσυλο θα υπάρξουν επιπλέον αντιδράσεις ή όχι? Μαζί με αυτό, οι αναρχικοί θα επιχειρήσουν να αμφισβητήσουν το νομοθέτημα ή όχι?
Αν κλειστούν στο πολυτεχνείο και πουν ελάτε να μας βγάλετε, θα μπει η αστυνομία μέσα? Θα ρίξει την πύλη?
Το άσυλο πρέπει σιγά σιγά να καταργηθεί, αλλά αυτή τη στιγμή, δεν πρόκειται να βοηθήσει. Δεν είναι ότι τους περιόρισαν οι αστυνομικοί από τους δρόμους στα πανεπιστημιακά κτίρια και τους έσωσε το άσυλο. Δεν κατάφεραν (ή δεν ήθελαν) να τους εγκλωβίσουν ούτε καν εκεί.
Γνώμη μου είναι, πως είτε γίνει σιγά είτε γίνει γρήγορα θα υπάρξουν ΠΑΝΤΑ κάποιοι που θα ταμπουρωθούν μέσα. Αυτή η κρίση ήταν μια καλή ευκαιρία να αποδειχθεί η παράνοια του θεσμοθετημένου Ασύλου σε μια χώρα με Δημοκρατία.
[quote comment=”14572″]
Εχμ, ο άμεσα ενδιαφερόμενος το δημοσίευσε σε ΔΗΜΟΣΙΟ BLOG μόνος του και χωρίς καμία πίεση. Μόνος του το έκανε public domain.[/quote]
Μόνος του το ανήρτησε πρώτος σε public domain; Τότε γιατί αντέδρασε έτσι όταν δημοσιεύτηκε κι εδώ; Ε, τότε και λίγα είπα για τον κ. καθηγητή.
Δεν ξέρω. Αλλά υποψιάζομαι.
Για τον ίδιο λόγο που ο Πρύτανης του ΑΠΘ Μάνθος όταν τον στείλαν στο νοσοκομείο με κολάρο μέσα στο ίδιο του το ίδρυμα, μισοζαλισμένος στο κρεβάτι μπροστά στις κάμερες βιάστηκε να ξεκαθαρίσει πως «όχι δεν ήταν φοιτητές, αλλά ξένα στοιχεία, κουκουλοφόροι»… λες και ανάμεσα στους κουκουλοφόρους δεν υπάρχουν ποτέ ΚΑΙ φοιτητές.
Αντί να πει «παραιτούμαι ρε τσογλάνια σιγά μη δουλέψω εγώ ξανά υπό αυτές τις συνθήκες» προτίμησε να γραπωθεί στην πολυθρόνα.
—
Υπάρχει κίνδυνος να συνδεθεί το όνομα ενός ΔΕΠ με ανατρεπτικές ιδέες, γι’αυτό κρατούν ένα low profile. Τώρα αν αυτό είναι ραγιαδισμός ή το Άσυλο έχει καταντήσει σαν ένα κλουβί με τα καρφιά προς τα μέσα το αφήνω σε σας.
Πάντως τον λόγο ίσως τον έδωσες ήδη μόνος σου στο πρώτο σου σχόλιο, pelerin. Με το δίκιο τους φοβούνται τα χειρότερα αν πουν κάτι που δεν θα γίνει αρεστό. Μην ξεχνάς πως μέσα στα ιδρύματα ο Νόμος δεν φτάνει. Και μάντεψε που έχουν τα γραφεία τους οι Πρυτάνεις και οι υπόλοιποι καθηγητές! :|
Κενσάι, να’σαι καλά, μ’ έκανες να το ψάξω. Πάρε να γελάσης: παραθέτω τις ΠΝΠ των ετών 1997-2008:
ΠΝΠ της 17.7.1997 “Μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας φορτηγών αυτοκινήτων σε τμήματα Εθνικών Οδών”
ΠΝΠ της 7.11.1997 “Κατάργηση των επιβαρύνσεων υπέρ τρίτων επί της τιμής των φαρμάκων”
ΠΝΠ της 7.10.1997 “Καθιέρωση ωρών προσέλευσης των υπαλλήλων των Δημοσίων Υπηρεσιών, των Ν.Π.Δ.Δ., των Ο.Τ.Α., των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, των Τραπεζών και των Εμπορικών Καταστημάτων, καθώς και των αυτοαπασχολούμενων στα εμπορικά τους καταστήματα στο Νομό Αττικής εκτός των νήσεων κατά τη χειμερινή περίοδο 1997-1998”
ΠΝΠ της 5.6.1997 “Καθιέρωση ωρών προσέλευσης των υπαλλήλων των Δημοσίων Υπηρεσιών, των Ν.Π.Δ.Δ., των Ο.Τ.Α., των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, των Τραπεζών και των Εμπορικών Καταστημάτων, καθώς και των αυτοαπασχολούμενων στα εμπορικά τους καταστήματα στο Νομό Αττικής εκτός των νήσων, κατά τη θερινή περίοδο 1997”
[Μιλάμε για κολοσσιαίο θέμα, χρειάστηκε δύο ΠΝΠ για να λυθή!]
ΠΝΠ της 24.9.99 “Αντιμετώπιση των επιπτώσεων των σεισμών επί της εξεταστικής διαδικασίας σχολικών μονάδων Γυμνασίου, Ενιαίου Λυκείου, Τεχνικών Επαγγελματικών Σχολών και Λυκείων Μέσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης”
ΠΝΠ της 12.1.99 “Ορκωμοσία και εγκατάσταση των αρχών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας τοπικής αυτοδιοίκησης, οι οποίες εξελέγησαν κατά τις επιλογές του Οκτωβρίου 1998”
ΠΝΠ της 4.12.1999 “Ομαλή λειτουργία δημοσίων σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης”
[Ξεχασμένη από όλους: τιμωρεί ως ποινικό αδίκημα με φυλάκιση έξι μηνών έως πέντε ετών κάθε διατάραξη της λειτουργίας των σχολείων!]
ΠΝΠ της 30.6.00 “Δημιουργία Μονάδας Μηχανικής Διαλογής, Κομποστοποίησης και Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων και Μονάδας Συμπίεσης, Δεματοποίησης και Προσωρινής Αποθήκευσης Απορριμμάτων στο Δήμο Ακρωτηρίου Ν. Χανίων”
ΠΝΠ της 24.4.00 “Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και θρησκευμάτων”
ΠΝΠ της 21.12.01 “Αρμοδιότητα των δικαστηρίων σε υποθέσεις αναγκαστικών απαλλοτριώσεων, φορολογικές και τελωνειακές ρυθμίσεις”
ΠΝΠ της 8.10.2002 “Ασκηση του εκλογικού δικαιώματος, κατά τις δημοτικές και κοινοτικές εκλογές και τις εκλογές για την ανάδειξη των Αρχών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων της 13ης Οκτωβρίου 2002, από εκλογείς, οι οποίοι δεν έχουν περιληφθεί στους νέους εκλογικούς καταλόγους”
ΠΝΠ της 14.6.2002 “Eγκριση περιβαλλοντικών όρων, κήρυξη αναγκαστικών απαλλοτριώσεων και ρύθμιση λοιπών θεμάτων για την εκτέλεση του Ολυμπιακού έργου της Μαραθώνιας διαδρομής”
ΠΝΠ της 19.4.2002 “Απαγόρευση πραγματοποίησης δοκιμασιών ή προσομοιώσεων εξετάσεων από φροντιστήρια ή άλλους ιδιωτικούς φορείς”
ΠΝΠ της 31.10.2005 “Παράταση της αναστολής ισχύος των διατάξεων του ν. 3310/2005”
[Αφορά θέματα δημοσίων συμβάσεων]
ΠΝΠ της 29.8.2007 “Κοινωνικές παροχές και οικονομικές ενισχύσεις στους πληγέντες από τις πυρκαγιές”
Γενικό σχόλιο: οι ΠΝΠ είναι όντως επικίνδυνες για την ουσιαστική λειτουργία του κοινοβουλευτισμού, επειδή α) η κυβέρνηση, που τις εκδίδει, είναι βέβαιη για την μεταγενέστερη διά νόμου κύρωσή τους, αφού ελέγχει την Βουλή (δυστυχώς, αντί να γίνεται το ανάποδο), και β) ο μόνος που ελέγχει τα προαπαιτούμενα του επείγοντος κ.λπ. είναι η ίδια η Βουλή που τις κυρώνει και όχι τα δικαστήρια. Θεωρητικά λοιπόν, τίποτε στο σύστημα δεν εμποδίζει την Κυβέρνηση να κυβερνά με ΠΝΠ, θέτοντας το Κοινοβούλιο προ τετελεσμένων και επιστρατεύοντας εκ των υστέρων τα στρατιωτάκια αμίλητα ακούνητα αγέλαστα της κυβερνητικής πλειοψηφίας να νομιμοποιήσουν συνταγματικώτατα τα τετελεσμένα.
Είσαι θεός! Δεν ξέρω βέβαια αν πρέπει να γελάσω ή να κλάψω, περίμενα μια λίστα με 5-6 το πολύ «επείγουσες» περιπτώσεις μέσα σε μια 10ετία.
Και συγγνώμη, τι είδους επείγουσα κατάσταση είναι αυτό της 19.4.2002; Τι απαγορεύει λέει; :?
—
Και ούτε απαραίτητα! Γιατί η Βουλή αν κατάλαβα καλά κυρώνει την ισχύ τους μετά τις 90 μέρες, πιο πριν αν γράφει για μέτρα με εφάπαξ [οικονομικές] καταβολές (όπως έγινε πχ στους πυροπαθείς) το αποφασίζει μονάχα το Υπουργικό Συμβούλιο και δεν ελέγχεται από κανέναν. Ο ΠτΔ μπορεί να πει δεν το υπογράφω όπως τους τυπικούς νόμους;
Όπως και να’χει το πράγμα όντως οφείλει να είναι ύστατο μέτρο για κρίσιμες στιγμές. Πάντως πέφτουν οι ανησυχίες του Καλογήρου περί αντισυνταγματικότητας του μέτρου. Μέτρο που προβλέπει το ίδιο το Σύνταγμα πως είναι δυνατόν να είναι αντισυνταγματικό;
JL, αυτό για σένα. Να το κλιμακώσουμε τώρα λίγο ή όχι; :(
Εγώ αναρωτιέμαι, αν κάποιος είναι μέλος ΔΕΠ του Φυσικομαθηματικού ΑΠΘ μπορεί να φέρει ξένο συνάδελφο έτσι για βόλτα; Αν φοιτητής Erasmus τα δει αυτά τι θα πει;
Kensai, αν η αστυνομία είχε ακολουθήσει σκληρή στάση από την αρχή. Δηλαδή κυνηγούσε με όλες τις δυνάμεις της τους ταραξίες σε δρόμους και παραδρόμους με μοναδικό τους καταφύγιο τα πανεπιστημιακά κτίρια, τότε θα είχε νόημα. Από τη στιγμή που τους αφήνει να αλωνίζουν ελεύθεροι, η πρόταση σου μόνο επιπλέον προβλήματα προκαλεί. Άρα συνεχίζω να λέω όχι.
Οι εικόνες αυτές υπήρχαν και θα υπάρχουν πάντα. Δεν είναι αποτέλεσμα των γενικευμένων σημερινών ταραχών,αλλά της υπάρξεως του ασύλου. Αντίθετα υποβαθμίζεις τη θέση σου (σε επιχειρήματα ασφαλώς) με τις εικόνες που δείχνεις. Γιατί εγώ σου δείχνω εδώ. Γιατί το κράτος δεν ψηφίζει ένα νόμο που να απαγορεύει την καταστροφή της ιδιωτικής περιουσίας?
Πολύ ενδιαφέρουσα η λίστα με τις ΠΝΠ του Αθ.Αναγνωστόπουλου.
Πραγματικά JL δεν ξέρω αν γράφεις απλά για να γράψεις (μια μορφή ανακούφισης απ’τον ψυχαναγκασμό που σε διακατέχει να έχεις την τελευταία κουβέντα) αλλά μ’εκπλήσσει το μέγεθος της αφέλειάς σου:
Εσύ δηλαδή πού νομίζεις ότι υποχωρούν οι κουκουλοφόροι όταν κουραστούν ή όταν χρειαστούν νερό και Maalox; Πού νομίζεις ότι συγκεντρώνονται και δίνουν ραντεβού αν δε μπορούν να βρεθούν στην τάδε ή δείνα πλατεία; Πού νομίζεις ότι κοιμούνται όταν δε μπορούν να γυρίσουν στα σπίτια τους;
Οι εικόνες που δείχνω έγιναν ΤΩΡΑ και δεν θα είχαν γίνει αν υπήρχε κάποια μορφής πανεπιστημιακή αστυνομία ή έστω η κανονική αστυνομία μπορούσε εξαρχής να απομονώσει τους ευαίσθητους δημόσιους χώρους.
Ό,τι έγινε έξω σε ιδιωτικούς χώρους είναι άλλου παπά ευαγγέλιο και φυσικά και υπάρχει νόμος του κράτους που απαγορεύει την καταστροφή ΞΕΝΗΣ ιδιωτικής περιουσίας. Το Άσυλο όμως έχει καταντήσει ένα είδος Far West, ένα ορμητήριο-καταφύγιο για κάθε είδους αναρχοταλιμπάν. Εσύ το ήξερες ότι το Αθηναϊκό Indymedia φιλοξενείται σε διακομιστές του Μετσόβιου Πολυτεχνείου; Από πού κι ως που μπορεί η κάθε ταγμένη δημοσιογραφική ομάδα να εξυπηρετείται τζαμπαντάν στους servers των πανεπιστημίων;
Πρόσεξε τώρα τη διαστροφή. Το Indymedia φιλοξενείται στους χώρους που τα ίδια τα «μέλη» του σπάνε!!! Να τρελαίνεσαι!
Μέχρι και ο Εconomist γράφει για τα συμβάντα και συμπληρώνει…
Inadequate policing has allowed anarchists to flourish in Exarchia, which has become a haven for drug-dealers and racketeers. The anarchists have also exploited a constitutional loophole that bans police from university campuses. As a result, demonstrators can regroup behind barricades at the Athens Polytechnic and pick up fresh supplies of petrol bombs before heading back onto the streets.
Άνοιξαν και τρύπες για να διαδίδονται καλύτερα οι ιδέες… :|
Δεν καταλαβαίνω το λόγο της προσωπικής επίθεσης. Αν δεν αντέχεις την αντίθετη άποψη μπορείς να παρουσιάσεις απλά τη γνώμη σου. Γιατί μου επιτίθεσαι με χαρακτηρισμούς?
Καταρχάς τα όσα λες δείχνουν το αδιέξοδο στο οποίο έχεις περιέλθει. Μου λες κάτι, σου απαντώ και μετά εγώ φταιώ γιατί νιώθω ψυχαναγκασμό να έχω τον τελευταίο λόγο… Δεν συμφωνώ μαζί σου και χαρακτηρίζομαι αφελής. Σου έχω πει ήδη ότι αν πράγματι τους κυνηγούσαν και είχαν τελευταίο καταφύγιο το πανεπιστήμιο έχεις δίκιο. Μου απαντάς: τους κυνηγούν και έχουν τελευταίο καταφύγιο το πανεπιστήμιο άρα έχω δίκιο και είσαι αφελής.
Αλλά και χίλιες φορές λαθος να έχω, δεν είναι αυτός τρόπος συνομιλίας, ειδικά όταν δεν σου έχω μιλήσει επιθετικά σε κανένα από τα προηγούμενα post. Είχα την εντύπωση ότι μιλούσαμε και η δύο ήρεμα. Δεν γνώριζα ότι είχες εκνευριστεί…
Ακριβώς. ΑΝ υπήρχε. Τώρα που δεν υπάρχει θα πρέπει πρώτα να ηρεμήσει η κατάσταση και μετά να επανεξετάσουμε το θέμα του ασύλου.
Να κατέβει λοιπον. Μην επιχειρείς αλλαγή του θέματος. Δεν σε τιμά.
Να σε ρωτήσω Kensai, γιατί η αστυνομία δεν κλείνει τους δρόμους που οδηγούν στο πολυτεχνείο? Αν ήθελαν να προστατέψουν την ΑΘήνα, μπορούν να το κάνουν, δεν χρειάζεται νομοθέτημα που θα εξαγριώσει πολύ μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού από αυτό που ήδη είναι στους δρόμους.
?!?!?!
ΜΑ ΤΙ ΛΕΣ;
Το δεύτερο μισό- μετά την πανεπιστημιακή αστυνομία- το έκανες γαργάρα…
Δεν άλλαξα θέμα. Μέσα στο θέμα είναι να αποσυντονιστούν οι επιθέσεις των κουκουλοφόρων. Αν είναι το «φίδι μέσα στον κόρφο» έχει προφανώς κι αυτό να κάνει με την παρεξηγημένη έννοια του Ασύλου. Ίσως αυτοί που διαχειρίζονται τον server πιστεύουν πως έτσι εξυπηρετούν την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών.
Βέβαια δεν ξέρω αν ποτέ έχεις δοκιμάσει να γράψεις λιγότερο από εξαιρετικά «αγωνιστικό» μήνυμα στο Indymedia και να χρονομετρήσεις για πότε θα στο σβήσουν. (και όχι δε μιλάω για ακροδεξιά σχόλια)
Το έκανε σε μεγάλο βαθμό κατά την κορύφωση των διαμαρτυριών. Προφανώς δεν έφτασε αν έχουν ήδη ταμπουρωθεί μέσα.
Σε ποιον νομίζεις ότι μιλάς με αυτό τον τρόπο? Γαργάρα έχεις κάνει εσύ όλα όσα σε έχω ρωτήσει για τη συμπεριφορά σου. Εξήγησε γιατί μου επιτέθηκες με προσωπικούς χαρακτηρισμούς, πριν με εγκαλέσεις δήθεν αγανακτισμένος που δεν σχολίασα ένα κομμάτι του κειμένου σου. Εσύ γιατί δεν απάντησες στο κομμάτι αυτό του δικού μου κειμένου?
Ο λόγος που εγώ δεν απάντησα στην υποτιθέμενη γαργάρα είναι ο εξής: Γιατί συμφωνώ, και στο έχω πει ήδη. Πράγματι αν δεν υπήρχε το άσυλο, το πολυτεχνείο δεν θα ήταν ορμητήριο και καταφύγιο τους. Αλλά το κέρδος αυτό επιχειρησιακά θα ήταν μικρό μπροστά στο κόστος αντιμετώπισης του επιπλέον κόσμου που θα κατέβαινε στους δρόμους προς υπεράσπιση του ασύλου. Αυτή είναι η εκτίμηση μου. Γιατί σε κάνει να εκτρέπεσαι δεν μπορώ να το κατανοήσω.
Πάντως κοίτα, δεν ξέρω γιατί έχεις όρεξη για καυγά και γιατί διάλεξες εμένα και αυτό τον τόπο, αλλά αν συνεχίσεις σε αυτό τον τόνο, δεν ξέρω τι νόημα έχει πλέον η συνομιλία μας.
Αν το είχες γράψει ξεκάθαρα νωρίτερα θα είχαμε γλιτώσει πολύ screen estate. Το αρχικό post άρχισε να χάνει αξία όσο σιγά σιγά μετριάζονταν οι καταστροφές και μίκραιναν οι πορείες. Τη Δεύτερα είχε νόημα, σήμερα, μάλλον καθόλου. Πάντως δεν θα κατέβαινε κανένας παραπάνω. Όσοι το χρειάζονται πραγματικά το συγκεκριμένο Άσυλο ήταν ήδη κάτω!
Δεν υπάρχει λόγος να παρεξήγεισαι. Υπάρχει κόσμος που θέλει ψυχαναγαγκαστικά να βάλει τον επίλογο ακόμα κι αν η γνώμη του έχει καταγραφεί και η συζήτηση έχει ολοκληρωθεί. Σε παρακαλώ να μου το αποδείξεις για να μη νιώθω και τύψεις!
Εξαιρετικό κείμενο απ’τον Liberal Greek.
Μάγκες αυτό το θυμάται κανείς; Ποιός ήταν αυτός ο Βαλυράκης και τι κατάληξη είχε; Πού βρίσκεται σήμερα;
Φυσικά και το θυμάμαι, οι συλληφθέντες αθωώθηκαν όλοι στην μεγαλύτερη δίκη της Μεταπολίτευσης. Τι απέγινε ο Βαλυράκης δεν ξέρω. Υποθέτω στο άλμπουμ με τις οικογενειακές φωτογραφίες του παλαιοσοσιαλιστικού ΠΑΣΟΚ.
με τι επιχειρημα αθωωθηκαν θαναση? η καταληψη δημοσιας περιουσιας ειναι τελικα παρανομη ή οχι?
Δεν μπορώ να βρω την απόφαση. Εν προκειμένω υπήρχε σίγουρα διατάραξη οικιακής ειρήνης, αφού τους είχε καλέσει η Σύγκλητος να βγουν έξω, αλλά και αυτό να μην είχε συμβή θα αρκούσε να υποβληθή μία μήνυση για παράνομη βία.
Κάποιοι πάντως έχουν καταδικαστή για καταλήψεις, σπασίματα κ.λπ., βλ. ενδεικτικά τις αποφάσεις ΠλημΑθ 16505/1982 (απόφ.) ΠοινΧρ ΛΒ/556, ΑΠ 230/1994 ΠοινΧρ ΜΔ/461, ΑΠ 1782/1997 ΠοινΧρ ΜΗ/592, ΕφΑθ 2309-2316/1998 ΠοινΔικ 1999, 20, ΑΠ 1767/2001 ΠοινΧρ ΝΒ/635, ΑΠ 991/1985 ΠοινΧρ ΛΣΤ/57.
Ελλαδάρα! Μόνο οι φουκαράδες αλλοδαποί ναρκομανείς κάνουν φυλακή τελικά…